WYDANIE ONLINE

Na swój wniosek lub z inicjatywy innych organów szkoły, dyrektor może podlegać ocenie swojej pracy. Oceny dokonuje organ nadzoru pedagogicznego w porozumieniu z organem prowadzącym. Sprawdzamy, kto podlega ocenie pracy, kiedy nie można dokonać oceny, jaki jest termin na dokonanie tej oceny, czy jakie uprawnienia ma dyrektor w trakcie trwania postępowania. Ekspert zwraca też uwagę, do czego taka ocena może się przydać oraz jakie może mieć skutki, jeśli będzie negatywna – to niezwykle ważne informacje dla dyrektora, więc warto się z nimi zapoznać!

czytaj więcej »

Zgodnie z zapowiedzią z poprzednich numerów – przekazujemy kolejny tekst z serii „Formy nauki obok klasycznej”. W wydaniu nr 184 pisaliśmy na temat nauczania indywidualnego, teraz kolej na indywidualny program i tok nauki. Każdy z tych trybów jest inny, przeznaczony jest dla różnych uczniów i choć często indywidualny tok nauki bywa mylony z nauczaniem indywidualnym – jest od niego całkowicie odmienny. Na czym polegają te formy nauki, jak je zorganizować, w końcu w jaki sposób oceniać uczniów – ekspert odpowiada na te i wiele innych pytań.

czytaj więcej »

Zarówno zgłaszanie dzieci do szkół, jak i kontrola spełniania obowiązku są zadaniami sprawiającymi wiele kłopotów i przysparzającymi wielu wątpliwości. Kluczowe znaczenie przy zapisie dziecka do szkoły obwodowej, kontrolowaniu spełniania obowiązku szkolnego oraz właściwym prowadzeniu dokumentacji ma miejsce jego zamieszkania. Okazuje się jednak, że gminy często przekazują dyrektorom informacje o dzieciach zameldowanych na pobyt stały lub czasowy w obwodzie szkoły. Czy mają one znaczenie dla dyrektora? Czy szkoła ma możliwość, aby sprawdzać faktyczne miejsce zamieszkania dziecka?

czytaj więcej »